Friday, July 6, 2007

salamz..
berapa hari dah saya tak update blog nie...hmm..macam2 masaalah yg tengah settle kan....penat nie tak habis penat tu plak yg datang....rasa macam nak lariii jer dari dunia nie.....lari kat dunia ? nak pi mana ek.....huhuhuhu...sure kena tempah bilik yg 3 kaki lebar..panjang 7kaki..dalam 7 kaki .....adehhhh...tapi settle ker kalau dah masuk dalam bilik tu..settle ker masaalah jadi manusia nie? walahualam....semuanya di tangan ALLAH yang maha kuasa..biasalah...semua org ada problemmmm....ada menda yg di fikirkan....kalau jadi org tapi takder menda yg difikirkan...tu mesti kembar dengan lembu..huhuhuhu..lembu pun sekarang leh fikir macamana nak cari makan..apataknya..makin lama..padang makin kurang semua dia org pi buat projek perumahan..


ekekekPorum www.jomlayan.com. porum yg hampir berusia 7 bulan. Alhamdulilah semakin lama porum layan nie semakin bertambah ahlinya...semakin ramai yg mengenali....apa yg saya harapkan sebenarnya jauh lagi dari target...saya harapkan sekurang kurangnya 10% ahli yg mendaftar aktif di dalam porum tersebut.....Tapi masih belum tercapai sangat....takpe lah.....pelan-pelan kayuhhh bak kata neezie ekekekSaya berharap sangat porum nie akan membentuk satu komuniti melayu di dalam internet...macam pak lah ..pak lah kan ada 12gagasan....saya dapat buat satu gagasan melayu internet pun dah kira ok lah tu...sekurang2nya..kita dapat kumpulkan semua atau segelintir melayu yg gemar berinternet..berporum..berchatting duduk dalam satu bumbung..kenal mengenal antara satu sama lain..jalinkan ukhwah di antara kita.....

kita tak sedar kot.....bagi saya...melalui menda2 macam nilah boleh menguatkan antara kita sesama kita....kita hidup kat dunia nie..bukan boleh hidup sorang2 kann...kita perlukan teman..rakan..sahabat....dalam mendewasakan kita...kita perlukan sokongan di antara satu sama lain...kita adalah pelengkap di antara satu sama lain..jika kita pandang lebih jauh..bukan pandang sekadar nak berporum jer....kita akan lihat...betapa sedikit sebanyak melalui cyber nie kita akan dapat kekuatan diri kita sendiri...melalui porum nie kita dapat mengenal pelbagai jenis kawan..sama ada yg boleh membantu atau sebaliknya...mungkin bukan membantu dari segi keewangan...tapi mungkin dari segi moral, kawan2 kita dapat membantu kita..Bagi saya apa yg penting kita jangan cuba mendabik dada....meninggi diri..bila kita berteman atau hidup kat dunia nie..sebab nya bagi saya...mungkin kita hebat dalam satu2 hal....tapi kita tak sehebat dalam satu hal yg lain...kita nie boleh ker hebat dalam semua hal?..perfect ker kita nie? sampai kita nak membangga diri?..saya bukan jenis yg perfect...dan saya rasa takder satu pun manusia ALLAH ciptakan sebagai insan yg perfect di muka bumi ni?

jadi..kenapa kita nak membangga diri kalau kita masih ada kelemahan? Tapi jangan plak jadi kan kelemahan kita tu satu alasan bagi kita untuk terus mundur...tu dah lari tuneeeeddd tu..ekekekkita kena terus mencuba..berusaha...macam saya dan rakan2 porum di dalam porum www.jomlayan.com terus berusaha sehari demi sehari memajukan porum..memakmurkan porum sambil memajukan diri sendiri...alhamdulilah kesemua rakan porum saya jenis yang mengambil berat antara satu sama lain..." Dan ingatlah engkau berjalan di bumi dengan berlagak sombong, kerana sesungguhnya engkau tidak akan dapat menembusi bumi,dan engkau tidak dapat menyamai setinggi-tinggi gunung ganang" surah Al-Israa

FITAN....FITAN....FITAN

No comments: