Monday, July 16, 2007

meronta ronta

salam

monin..monin...selamat pagi.....
pagi nie macam biasa....aku ke tempat kerja menaiki kapchai aku.....jalan agak jem sikit.....
seronok tengok suasana pagi...tengok manusia semua terkocoh kocoh untuk menuju ker destinasi masing-masing....untuk mencari rezeki...mmm....
pagi nie aku di beri peluang sekali lagi menghirup udara di bumi ALLAH nie...syukur alhamdulillah...sekali lagi aku di beri peluang untuk memperbaiki diri aku.....sambil aku menaiki motor tadi...aku terpikir..betapa bertuah nya tinggal di bumi ini....segalanya telah tersedia....apa yg perlu hanya kita sendiri mengisi apa yang kurang di dalam jiwa kita....
masjid klang....buat pertama kali nya....bandar klang di hadiahkan dengan sebuah masjid baru....tapi sayang telah hampir 2-3 tahun aku rasa masjid tu tak siap2...kenapa ek..? ntahlah...sedangkan di sekeliling masjid tu tersergam bangunan yg besar2...yg di bina awal dari pembinaan masjid tu..dah pun siap..malahan dah pun beroperasi sebagai gedung membeli belah....tapi masjid tu..??? tak siap2 lagi...mmmmmm...

klang macam seperti biasa...bila waktu pagi....menderu pelbagai jenis kenderaan di isi perut bandar nie...semuanya dengan alasan masing2...ada yg ker shah alam..ker kuala lumpur..PJ..subang...ntah mana tempat lagi lah yg dituju.....macam biasa jugak polis trafic sentiasa ada di jalan raya bagi menolong melicinkan lagi perjalanan kereta...kedai2 mamak telah mula di serbu pelanggan nya untuk breakfast....penghantar surat khabar..menaiki motor berlumba2 menghantar surat khabar ker customer mereka....tu panorama biasa yg ku lihat di setiap pagi bila hendak ker opis...

aku terpikir.....sampai bila aku nak jalani benda yg sama dalam hidup ni.....?
hati aku meronta ronta....aku ingin kan satu kelainan dalam hidup aku...aku mesti berubah....sampai bila nak ker opis...? sampai bila hidup aku sebegini..hidup yg sama saja setiap hari....?
nie bukan hidup aku.....aku perlu kekuatan dan keyakinan untuk aku menukar cara hidup aku selama ni..? aku akan tetap jadi aku yg sebegini jika aku tak mau cuba menukar perjalanan hidup aku....

mmmmmmm

No comments: